اخبار

استقبال نمایشگاه کتاب تونس از عرضه آثار کودک و دانشگاهی

روزی که شبیه هیچ روزی نیست

سی ویکمین نمایشگاه بین المللی کتاب تونس از عرضه آثار کودک و دانشگاهی به زبان های عربی و فرانسه استقبال می کند.

به گزارش روابط عمومی موسسه فرهنگی ـ هنری و انتشارات بین المللی الهدی، دکتر محمد محجوب، رئیس نمایشگاه بین المللی کتاب تونس این خبر را در در دیدار صادق رمضانی گل افزایی، رایزن فرهنگی کشورمان در تونس مطرح کرد.

رئیس نمایشگاه بین المللی کتاب تونس، با یادآوری روابط بسیار خوب فرهنگی میان دو کشور، آمادگی خود را برای امضای تفاهم نامه نمایشگاهی با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی کشورمان اعلام کرد و افزود: با توجه به پیشرفت های جمهوری اسلامی ایران در عرصه های مختلف از جمله پزشکی، مهندسی و علوم انسانی و اسلامی و نیز نشر کتب دانشگاهی و کودک، مایلیم از این ظرفیت ها در قالب کتب منتشر شده با اولویت کتاب هایی به زبان عربی و فرانسوی استفاده کنیم.

محجوب، نمایشگاه کتاب تونس را فرصتی برای تبادل فکر و اندیشه بین اهالی فرهنگ و نشر دو کشور دانست و از برپایی نشست ها و میزگردهای تخصصی در حاشیه این نمایشگاه خبر داد.

وی همچنین از اعطای جایزه مالی قابل توجه به کتب برتر در این دوره از برگزاری نمایشگاه خبر داد و آن را تشویقی برای امر پژوهش و تالیف و نیز تقدیر از نویسندگان تونسی و غیر تونسی عنوان کرد.

نماینده فرهنگی کشورمان نیز در این دیدار با استقبال از پیشنهاد ارائه شده برای حضور فعال در نمایشگاه بین المللی کتاب تونس و امضای تفاهم نامه بین دو کشور، ابراز امیدواری کرد، ناشران تونسی نیز در نمایشگاه بین المللی کتاب تهران حضور یابند.

سی و یکمین دوره نمایشگاه بین المللی کتاب تونس از تاریخ 27 مارچ تا 5 آوریل 2015 در محل برگزاری نمایشگاه های بین المللی در منطقه الکرم پایتخت تونس برگزار می شود.

ناشران علاقه مند به شرکت در این نمایشگاه باید تا تاریخ 10 بهمن ماه 93 با مراجعه به سایت نمایشگاه به نشانی www.foiredulivre.nat.tn فرم ثبت نام را تکمیل و ارسال کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کپچا *