اخبار

انتشارات بین‌المللی الهدی و جهاد دانشگاهی هنر،با هدف حمایت از «صنایع فرهنگی خلاق»، تفاهمنامه امضا کردند

انتشارات بین‌المللی الهدی و جهاد دانشگاهی هنر،با هدف حمایت از «صنایع فرهنگی خلاق»، تفاهمنامه امضا کردند

 به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، تفاهم‌نامه همکاری‌ در راستای بهره‌گیری از ظرفیت‌های مشترک فرهنگی و هنری میان انتشارات بین‌المللی الهدی و جهاد دانشگاهی هنر، با حضور  فیاضی، مدیر عامل موسسه بین‌المللی الهدی و امین مختاری، رئیس جهاد دانشگاهی هنر امضا شد.

این تفاهم‌نامه، که حاصل جلسات و مذاکرات فی‌مابین است، با هدف هم‌افزایی دوجانبه و تقویت فعالیت‌های هنری و فرهنگی برگرفته از هویت اسلامی‌ایرانی و همچنین توجه به صادرات فرهنگی کشور، تهیه و تنظیم گردیده است.

فیاضی در این مراسم به اهمیت نقش جوانان و استفاده از پتانسیل‌های هنری دانشگاه‌ها اشاره کرد و بر نقش صادرات فرهنگی در اقتصاد فرهنگی کشور تأکید نمود. وی همچنین از اهمیت دیپلماسی فرهنگی و تأثیر آن در معرفی ارزش‌های اسلامی و فرهنگ غنی ایران به جامعه بین‌المللی گفت.

مختاری نیز در سخنانی ضمن معرفی فعالیت‌های جهاد دانشگاهی هنر و برنامه ۵ ساله بخش هنر کشور، بر ایجاد زمینه‌های مناسب برای حمایت از دانشجویان و هنرمندان متعهد تأکید کرد و ابراز امیدواری نمود با همکاری این نهادها، محصولات و خدمات هنری ایران در سطح بین‌المللی به بهترین وجه مورد استفاده قرار گیرد.

تفاهم‌نامه منعقد شده، که در ۹ ماده تنظیم گردیده، مبنایی برای توسعه و تحکیم همکاری‌های دو طرف در زمینه‌های مختلف علمی و هنری است و به تبادل اطلاعات، تجربیات و استفاده موثر از توانایی‌های موجود در راستای ارتقای دیپلماسی فرهنگی کشورمان منجر خواهد شد.

در این مراسم، علاوه بر مدیران ارشد، محمد علی کیانی و مهدی رضا نیز حضور داشتند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کپچا *