اخبار

مدیر عامل موسسه فرهنگی بین المللی الهدی:مهمترین دستاورد مبادلات فرهنگی؛ استقلال کشورها است

مدیر عامل موسسه فرهنگی بین المللی الهدی

مهدی فیاضی بیان کرد: بنیان ها و اساس و ریشه جریان مقاومت، موضوعات فرهنگی و مذهبی است. این موضوعات است که انگیزه درونی و خروش مردم را در پی داشت و آن اثرات را داشت.

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی به نقل ارادیو مقاومت؛ مهدی فیاضی مدیر عامل موسسه فرهنگی بین المللی الهدی در گفتگو با برنامه «مثنوی حماسه» رادیو مقاومت، با اشاره به این که در بیانیه گام دوم انقلاب و سخنرانی های مقام معظم رهبری در زمینه تمدن نوین اسلامی و نظم نوین جهانی یکی از محورها محور مقاومت است، گفت: دیپلماسی فرهنگی از آنجایی که تراز و مرزهای اقتدار معنوی جمهوری اسلامی ایران را جا به جا می کند در زمینه گفتمان محور مقاومت و جهانی شدن و تعمیقش برنامه های متنوعی را با کشورهای همسو از جمله کشورهای همسایه و کشورهای غیر اسلامی دارد.


وی با تاکید بر این که انقلاب اسلامی ایران، انقلابی است که همراه خودش مستضعفین جهان را دارد و محدود به قوم و مذهب خاص و جغرافیایی خاصی نیست، اظهار کرد: در این زمانه که گفتمان مقاومت در برابر گفتمان لیبرال، سکولار، اومانیسم، کاپیتالیست و امپریالیستی که سال هاست مردم و کشورها را آزار می دهد قرار گرفته، در میان مردم بیداری انسانی و اسلامی رخ داده است.

مدیر عامل موسسه فرهنگی بین المللی الهدی افزود: از اهداف بزرگ دیپلماسی فرهنگی و دیپلماسی عمومی جمهوری اسلامی ایران این است که گفتمان مقاومت را در منطقه تعمیق ببخشد و در کل جهان توسعه دهد.

وی در خصوص اقداماتی که در رابطه با اقداماتی که باید در رابطه با کشورهای مخاطب اصلی در منطقه در دستور کار باشد گفت و عنوان کرد: در خود فرهنگ و هنر، شاخه های هنر هفتگانه و موضوع های متنوع فرهنگی مانند منشورها، کتب و رسانه ها، فیلم، انیمیشن، پویا نمایی و شبکه های اجتماعی که متاسفانه ابزاری برای گمراهی انسان ها و تحریک غرایز، لذت ها و منفعت طلبی اومانیستی شده است، در منطقه از همین ابزار اما با مظروف و محتوای فرهنگی، شرقی، فطری، برنامه های مبادلات فرهنگی دو طرفه توسط رایزن ها و وابسته های فرهنگی ترغیب می شود و تعاملات دو سویه با کشور میزبان انجام می شود.

فیاضی با تاکید بر این که این مبادلات فرهنگی، فهم مشترکی را برای جبهه مقاومت در منطقه ایجاد کرده است، بیان کرد: مهمترین دستاورد این قضیه، استقلال کشورها است. دشمنان به دنبال تجزیه کشورهای اسلام بودند که این فرهنگ مقاومت و وطن دوستی، اسلام دوستی، همزیستی مسالمت آمیز مردم اصیل منطقه در برابر این توطئه ها ایستاد. در پیاده روی اربعین شاهد هستیم که دارد امت واحده اسلامی را شکل می دهد.

وی افزود: ما با عراق با وجود این که ۸ سال با هم جنگیدیدم اما زیرساخت های فرهنگی به حدی قوی است که تواسنت آن خاطرات قبلی را از بین ببرد و میزبانی مهربانانه عراقی را از زوار خارجی ببینیم که عمده آنها ایرانی هستند. این نقظه اوجی از نمادهای برنامه های فرهنگی – مذهبی که میوه و محصول و پیامدش را سیاسیون و اقتصادیون برداشت می کنند.

مدیر عامل موسسه فرهنگی بین المللی الهدی خاطر نشان کرد: از برکات برنامه های فرهنگی و مذهبی که در منطقه به دلیل فصول و محورهای مشترک زیادی که وجود دارد، این است که توطئه تجزیه کشورهای اسلامی عملی نشد و همچنین اسلام داعش و اسلام تحریف شده تکفیری – سلفی که رسالت بزرگش اسلام هراسی بوده، محقق نشد. آن ها اکنون به کارهای حقیری مانند قرآن سوزی روی آورده اند چون آن کار کلان مانند اسلام داعش و اسلام تکفیری توسط جریان مقاومت شکست داده شد.

وی افزود: بنیان ها و اساس و ریشه جریان مقاومت، موضوعات فرهنگی و مذهبی است. این موضوعات است که انگیزه درونی و خروش مردم را در پی داشت و آن اثرات را داشت.

فیاضی در مصاحبه تلفنی با رادیو مقاومت با اشاره به این که برای عملیات طوفان الاقصی ۳۰ پیروزی غیر نظامی و غیر سیاسی احصاء کرده است، گفت: این ۳۰ معنوی غیر نظامی شامل بیداری انسانی و جهانی علیه اسرائیل، مطالبه جهانی احیای کشور فلسطین، تبدیل مظلومیت مقاومت به ما به ازای گفتمان مردمی در مقیاس جهانی، انهدام صلح ابراهیم و معامله قرن، انهدام بازدارندگی اطلاعاتی اسرائیل، افزایش محبوبیت مردمی محور مقاومت در جهان، میل جهانیان به نظم نوین نهادهای بین المللی، مهاجرت معکوس صهیونیست ها از اسرائیل، اضمحلال آرمانشهری اسرائیل، ورود یمن مقاوم در قامت نمایندگی اعراب.

وی افزود: اثرگذاری شبکه های اجتماعی در روشنگری مثبت، تشکیل لشگر سایبری و رسانه ای با ابتکارات آحاد مردم در حمایت از فلسطین، غیر ایدئولوژیک شدن و غیر عربی شدن و غیر قومیتی شدن حمایت از فلسطین، تنفر از ایدئولوژی صهیونیسم،تقویت اتحاد امت اسلامی، اثبات تئوری پیروزی خون بر شمشیر، اثبات تئوری کمتر بودن هزینه مقاومت نسبت به هزینه سازش، غیر ایرانیزه شدن تقابل با اسرائیل، رسوایی استانداردهای دوگانه غرب و غرب زدگان.

مدیر عامل موسسه فرهنگی بین المللی الهدی بیان کرد: شکست اخلاقی غرب در مقایسه با جنگ اکراین و جنگ غزه، تقویت دیپلماسی ایران با پشتوانه مقاومت، به حاشیه رفتن سازش کاران، پیگیری چند میلیارد نفری مواضع سید حسن نصرالله و تثبیت وجوب احقاق حقوق فلسطینیان در اذهان سیاسیون به عنوان شرط امنیت و توسعه اقتصاد در غرب آسیا.

وی با یادآوری این که اسرائیل با فریب رسانه ای و مظلوم نمایی یهودی ستیزی و موضوعات جنگ جهانی دوم توانست خودش را برای کارهای جنایت آمیزش مشروعیت مردمی در سنوات قبل ایجاد کند، در عین حال گفت: و الان آن مظلوم نمایی ها فرو ریخته است و از طرفی مظلومیت و صدماتی که کودکان در فلسطین می بینند باعث ایجاد بیداری جهانی شده است که خودش عامل بازدارنده است و افکار عمومی دنبال تشکیل دولت فلسطین هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کپچا *