اخبار کتاب

کتاب «انقلاب اسلامی، مبانی و ویژگی‌ها» به زبان اردو ترجمه شد

کتاب «انقلاب اسلامی، مبانی و ویژگی‌ها» به زبان اردو ترجمه شد

کتاب «انقلاب اسلامی، مبانی و ویژگی‌ها» به مباحثی همچون تعریف انقلاب اسلامی، ماهیت انقلاب، ضرورت حکومت اسلامی در جهان، دلایل و ویژگی‌های انقلاب اسلامی از دیدگاه امام خمینی(ره)، مفهوم ولایت فقیه، پیشینه و شرایط، مشارکت مردم، نقش مردم و اهداف دینی سیاسی اجتماعی و اقتصادی انقلاب اسلامی می‌پردازد.

کتاب «انقلاب اسلامی، مبانی و ویژگی‌ها» که به قلم محمد حقی توسط اداره ترجمه مجمع جهانی اهل بیت(ع) ‌به زبان اردو ترجمه شده بود، با همکاری مرکز ترجمه و نشر معارف اسلامی و علوم انسانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و به همت خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران در راولپندی به چاپ رسید.

این کتاب به مباحثی همچون تعریف انقلاب اسلامی، ماهیت انقلاب، ضرورت حکومت اسلامی در جهان، دلایل و ویژگی های انقلاب اسلامی از دیدگاه امام خمینی(ره)، مفهوم ولایت فقیه، پیشینه و شرایط، مشارکت مردم، نقش مردم و اهداف دینی سیاسی اجتماعی و اقتصادی انقلاب اسلامی می‌پردازد.

این کتاب ۲۰۰ صفحه دارد و فهرست آن به شرح زیر است: «اصول و مفاهیم اصلی»، «اساس دیدگاه انقلاب اسلامی»، «نظریه انقلاب اسلامی»، «نظریه ولایت فقیه»، «علت موفقیت انقلاب اسلامی»، «مردم سالاری دینی»، «اهداف و مقاصد انقلاب اسلامی»، «ویژگی‌های نمایان انقلاب اسلامی ایران».  

همچنین این کتاب همزمان با چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در برنامه‌ای که به همین مناسبت در خانه فرهنگ راولپندی برگزار شد، رونمایی شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کپچا *