اخبار کتاب

انتشار کتاب فارس سرزمین افسانه ها وبهشت ها در آلمان

انتشار کتاب فارس سرزمین افسانه ها وبهشت ها در آلمان

کتاب فارس سرزمین افسانه ها و بهشت ها به زبان آلمانی توسط شرکت انتشاراتی «بوک آن دموند» منتشر شده است.
کتاب آلمانی زبان با عنوان «فارس: سرزمین افسانه ها و بهشت ها» که توسط خانم بورگیلد دلوندال نویسنده و هنرمند آلمانی به رشته تحریر در آمده است، در تاریخ 18 نوامبر 2021 در آلمان منتشر گردید. این کتاب مصور در 136 صفحه به آلمانی نگارش شده است و توسط شرکت انتشاراتی «بوک آن دموند» بصورت رنگی در آلمان منتشر شده است.

انتشار کتاب فارس سرزمین افسانه ها وبهشت ها در آلمان

در مقدمه این کتاب آمده است:
سرزمین “فارس” که اکنون به “ایران” تغییر نام داده است، سرزمین بی نظیری است و جاذبه های طبیعی و تاریخی آن به گونه ای است که گویی بازدیدکنندگان به بهشت نظاره می کنند. در این سرزمین باغ‌هایی وجود دارد که با طراحی هنرمندانه سر از خاک برافراشته اند و با جوی های آب در جریان و سایه درختان سر به فلک کشیده و شکوه گل‌ها در واقع اعضای یک پیکر محسوب می شوند و یک واحد تمام و کمال را تشکیل می‌دهند و شخصیتی نمادین دارند که انسان را مسحور خود می‌کند.
مسافرانی که از کویر گذشته اند و به شهر اصفهان رسیده اند، بهشت دیگری را پیش روی خود می بینند. شهری با گنبدهای رنگی که زیر تلالو نور خورشید می درخشد و در اطراف یک میدان بزرگ بنا شده است. پل های هندسی قوسی شکل و زیبایی که بر رودخانه قرار گرفته اند، نگاه هر بیننده را به خود جلب می‌کند.
مینیاتورهای زیبای ایرانی، قالی‌های گره‌دار افسون برانگیز و کاشی‌های منقوش به طرح ها و اشعار شاعران پارسی زبان، گواه حضور هنرمندان و تاریخ کهن این سرزمین است. آثار ادبی شاعران این سرزمین نیز به همین منوال است و انسان را به بهشت موعد مرتبط می کند.
حتی امروز نیز داستان‌های هزار و یک شب همچنان مسحورکننده هستند و خواننده را به مشرق زمین، به قلمرو تخیل بی‌کران ایران زمین سوق می دهد.

انتشار کتاب فارس سرزمین افسانه ها وبهشت ها در آلمان

ورگیلد دلوندال، نویسنده کتاب «فارس: سرزمین افسانه‌های و بهشت‌ها» در سال 1941 در شهر دوسلدورف به دنیا آمد. وی تحصیلات دانشگاهی خود را در رشته هنرهای زیبا و تاریخ هنر در دانشگاه اشتوتگارت به پایان رسانده است.
او سپس به مدت چهل سال به عنوان مدرس هنر در داخل و خارج از کشور آلمان فعالیت کرده است. آثار هنری این هنرمند و نویسنده آلمانی از زمان شروع تحصیلات خود در نمایشگاه های متعددی به نمایش گذاشته شده است.
آثار هنری خانم دلوندال برگرفته از نقوشی است که وی طی سفرهای متعدد به کشورهای مختلف جهان جمع آوری کرده و هنرمندانه آنها را در قالب نقاشی و طراحی پیاده کرده است.
خانم دلوندال در سال 2012 اولین کتاب خود را با عنوان «جزیره بهشت»منتشر نمود که در آن برای اولین بار تصاویر و متن کتاب را برگرفته از خاطرات سفر خود بصورت ترکیبی ارائه نمود. گفتنی است اثر حاضر هفتمین کتاب بورگیلد دلوندال است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کپچا *