اخبار نشریات

آثار ایرانی ترجمه شده به روسی در نمایندگی الهدی در بیشکک

آثار ایرانی ترجمه شده به روسی در نمایندگی الهدی در بیشکک

موسسه الهدی در دور جدید فعالیت های فرهنگی و با هدف فعال نمودن نمایندگی های خود در خارج از کشور تلاش هایی را در دستور کار قرار داده است. از جمله این تلاش ها و اقدامات میتوان به همکاری و هم افزائی با سایر نهاد ها و مراکز اشاره کرد.

بر اساس توافقات صورت گرفته نمایندگی عرضه آثار بنیاد ابن سینا و انتشارات صدرا در قرقزیستان به نمایندگی الهدی تعلق گرفته و بر همین اساس حدود 200 عنوان از آثار کشورمان که به زبان روسی ترجمه و در روسیه منتشر شده است در فروشگاه الهدی در بیشکک در حال عرضه و توزیع است.

گفتنی است بنیاد ابن سینا مسکو و انتشارات صدرا در روسیه معتربرترین انتشاراتی روسی ایران در حوزه کشورهایی روس زبان محسوب می شود. در چارچوب همکاری آغاز شده بین موسسه  فرهنگی هنری و انتشارات بین المللی الهدی و بنیاد ابن سینا تا قبل از پایان سال 1398 بخش دیگری از آثار ارزشمند ادبیات ایرانی ترجمه شده به زبان روسی از روسیه به بیشکک ارسال می­گردد. آثار مذکور در فروشگاه الهدی در بیشکک  و نیز در نمایشگاه های کتاب ؛ جشنواره های فرهنگی و  مراکز فرهنگی و دانشگاه های قرقیزستان در معرض نمایش و عرضه قرار خواهند گرفت.

آثار ایرانی ترجمه شده به روسی در نمایندگی الهدی در بیشکک

نمایندگی الهدی در بیشکک با سابقه بیش از 24 سال فعالیت در این کشور به ویترینی برای عرضه آثار فرهنگی و هنری کشورمان تبدیل شده است.در این فروشگاه که در خیابان مسکوسکی ، ساختمان شماره 125 واقع شده است حدود 500 عنوان کتاب به زبان های روسی ،قرقیزی،انگلیسی و فارسی به همراه صنایع دستی و سایر اقلام فرهنگی و هنری کشورمان عرضه می­گردد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کپچا *